انواع سقف کاذب: +7 مدل سقف کاذب [جدید 140۲]

در سال‌های اخیر پوشش سقف پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. سقف‌های کاذب ازجمله اختراعات بشر است که کار طراحی و ایجاد سقف‌های زیبا و کاربردی را متناسب با نوع طراحی محیط برای شما فراهم می‌کند. علاوه بر آن انواع سقف کاذب مزایای زیادی برای محیط به همراه دارند. به سادگی نصب شده و اکثر آن‌ها قابلیت تعویض دارند. در ادامه به معرفی انواع سقف کاذب می‌پردازیم.

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب به نوعی سقف به صورت غیرباربری گفته می‌شود که پس از تکمیل سقف سازه‌ای بر روی آن قرار می‌گیرد. این نوع سقف در واقع یک عنصر معماری است که علاوه بر پوشاندن تأسیسات در سقف می‌تواند مزیت‌های زیادی نیز به همراه داشته باشد.

با استفاده انواع سقف کاذب می‌توان حجم‌های دکوری متنوع در منزل ایجاد کرد، علاوه بر آن از اتلاف دما و رطوبت در منزل جلوگیری می‌کند. سقف کاذب می‌تواند برای نورپردازی مدرن و جذاب در ساختمان نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

بار اصلی ساختمان را سازه اصلی تحمل کرده و این نوع سقف‌ها تنها پوششی برای سقف محسوب می‌شوند. نصب آن‌ها نیز به صورتی است که به ساختمان متصل شده و بار اصلی را ساختمان به دوش دارد.

استفاده از سقف‌های کاذب می‌تواند با هزینه پایین تحولی عظیم در دکوراسیون محیط موردنظر شما ایجاد کند. طراحی متنوع آن‌ها می‌تواند برای هر سلیقه‌ای مناسب باشد.

انواع سقف کاذب چيست

معرفی انواع سقف کاذب

سقف‌های کاذب انواع مختلفی دارند که در ادامه به شما خواهيم گفت انواع سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب کناف

یکی از متداول‌ترین سقف‌های کاذب، نوع کناف است. این سقف خود به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می‌شود. در نوع ثابت پنل‌های گچی یا سیمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در لایه زیرین این پنل‌ها پروفیل‌های فولادی با وزن سبک قرار می‌گیرند. علاوه بر آن می‌توان در مدل‌های مختلف ساده و دکوراتیو نیز از آن استفاده کرد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره بهترین شرکت دکوراسیون داخلی را بخوانید.

در نوع متحرک از پروفیل‌هایی با جنس گالوانیزه استفاده می‌شود. دلیل متحرک نامیدن این نوع سقف این است که تایل‌های به کار برده شده به راحتی و با دست قابل جداسازی و جابجایی هستند.

سقف کاذب کناف

سقف کاذب رابیتس

سطح این سقف به کمک میلگرد و نبشی ساخته می‌شود، سپس برای لایه رویی توری‌های گالوانیزه و گچ استفاده می‌شود. این نوع سقف با استفاده از مواد در دسترس انجام می‌شود و به دلیل نوع ساخت می‌توان انواع سقف‌ها با مدل‌های هندسی و قوسی را ایجاد کرد. البته سقف رابیتس وزن بالایی دارد و ممکن است برای شرایط آب و هوایی برخی از مناطق مناسب نباشد.

معمولاً زمانی که کناف کار حرفه‌ای در دسترس نباشد از این نوع سقف برای محیط‌های مختلف استفاده می‌شود. این نوع سقف‌ها معمولاً دارای وزن سبک بوده و بار زیادی را به ساختمان اضاضه نمی‌کنند. همچنین عایق مناسبی برای حرارت و صوت هستند. پیشنهاد می شود درباره راویز کاری سقف بخوانید.

سقف کاذب گریلیوم

یکی دیگر از انواع سقف کاذب، مدل گریلیوم است. این نوع سقف نیز از مدل‌های بسیار جذاب است که به صورت حفره‌های مربعی کوچک و از نوع سقف‌های باز است. این نوع سقف دارای زیرسازی فولادی است و رویه آن معمولاً از جنس آلومینیوم به کار می‌رود. این نوع سقف از مدل‌های بسیار ساده اما با نمایی کاملاً لاکچری به شمار می‌رود. در محیط‌های اداری نیز کاربرد بیشتری دارد. پیشنهاد می شود درباره خرید کاشی در تهران بخوانید.

سقف کاذب رابیتس

سقف کاذب دامپا

برای ایجاد این نوع سقف از مواد اولیه و مصالحی مانند ورق روغنی، ورق آلومینیوم، گالوانیزه‌های ساده و رنگی استفاده می‌شود. این نوع سقف‌ها به صورت ساده و سوراخ‌دار با سوراخ‌های متفاوت در بازار موجود هستند. استفاده از این نوع سقف‌ها در فضای باز نیز امکان‌پذیر است. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره لوستر مناسب برای پذیرایی کوچک را بخوانید.

سقف کاذب چوبی

این نوع سقف‌ها، سقف‌های کاذبی هستند که از جنس چوب ساخته شده‌اند. استفاده از این نوع سقف‌ها در فضای خانه جذابیت و زیبایی بالایی برای خانه و دکوراسیون به همراه دارد. سقف‌های کاذب چوبی نیز در طرح‌های متنوعی تولید می‌شوند که می‌توانید با توجه به نوع دکوراسیون محیط از آن‌ها استفاده کنید.

این نوع سقف کاذب از جمله سقف‌های بسیار گران قیمت محسوب می‌شود. به دلیل هزینه بالای اجرا معمولاً تنها بخش‌هایی از سقف را از نوع چوبی استفاده می‌کنند. پیشنهاد می شود درباره ویژگی های یک زمین خوب بخوانید.

سقف کاذب چوبی

سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی خود به دو صورت مختلف پنل‌های نواری یا به صورت مشبک ساخته می‌شود. در نوع نواری برای زیسازی از پروفیل فولادی استفاده می‌شود. اما در نمونه مشبک از پروفیل‌های آلومینیومی یا گالوانیزه استفاده می‌شود. این نوع سقف عایق بسیار مناسبی برای صورت و حرارت است. رنگ آن‌ها ثابت بوده و کاملاً قابل شستشو هستند. سقف‌های پی وی سی از نمونه‌های بسیار زیبا، سبک و دارای قابلیت تعویض هستند.

سقف کاذب ترکیبی

این نوع سقف می‌تواند به صورت ترکیبی از انواع سقف کاذب موجود باشد. به این صورت می‌توان طرح‌های متنوع و جذابی را با قابلیت‌های مهم ایجاد کرد. البته علاوه بر این موارد باید زیرسازی کاملاً درست و اصولی برای آن در نظر گرفته شود تا مشکلی برای ساختمان ایجاد نشود.

برخی از سوالات متداول

سقف کاذب چیست؟

سقف کاذب به نوعی سقف به صورت غیرباربری گفته می‌شود که پس از تکمیل سقف سازه‌ای بر روی آن قرار می‌گیرد. این نوع سقف در واقع یک عنصر معماری است که علاوه بر پوشاندن تأسیسات در سقف می‌تواند مزیت‌های زیادی نیز به همراه داشته باشد.

انواع سقف کاذب چیست؟

سقف‌های کاذب انواع مختلفی دارند که عبارتند از: سقف کاذب کناف - سقف کاذب رابیتس - سقف کاذب گریلیوم - سقف کاذب دامپا - سقف کاذب چوبی - سقف کاذب پی وی سی و سقف کاذب ترکیبی.

نظر

افزودن دیدگاه