بهترین مارک کناف چیست؟ رنگ، جنس و نوع کناف سقف

شاید خیلی از شما نام کناف را تا کنون به هیچ عنوان نشنیده باشید و یا درمورد این که بهترین مارک کناف چیست؟ و تکنولوژی آن کدام است اطلاعات زیادی نداشته باشید. ما اینجاییم تا شما را با بهترین نوع کناف و این متد جدید و به روز در ساخت و ساز آشنا کنیم و بهترین جنس کناف، رنگ و برند آن را به شما معرفی کنیم.

در دنیای امروز که مصالح مدرن رفته رفته جایگزین مناسب و بهتری برای مصالح سنتی می‌شوند. سیستم کناف بطور گسترده در طراحی داخلی ساختمان مورد استفاده واقع می‌شود، به طوری که در حال حاضر در ساختمان‌سازی از صفحه‌های کناف گچی به عنوان مصالح حذف ناشدنی و واجب یاد می‌شود. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا شناخت خوبی از این تکنولوژی پیدا کنید.

بهترین کناف سقف و دیوار

بهترین مارک کناف چیست؟ کناف در ساخت و ساز به عنوان نسل جدید گچ مطرح است، تمامی کار‌هایی که پیش از این در ساختمان‌سازی با گچ انجام می‌شده را در حال حاضر با اضافه کردن یکسری مزایای جدید می‌توان توسط کناف به راحتی انجام داد.

خاستگاه سیستم کناف از ابتدا تا کنون کشور آلمان است و امروز در سطح جهانی و در سراسر دنیا، جزء پرمصرف‌ترین و مشهورترین متریال‌هایی است که برای دکور، سقف، دیوار و پارتیشن‌های جداکننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع برند کناف عبارتند از:

  • کنف مارال
  • کنف پلاس
  • کنف ایران کنار
  • کنف کارانا
  • کنف ستاره سفید
  • کنف البرز
  • و…

در مقاله خرید کناف در تهران بطور مفصل به انواع کناف و بهترین مراکز فروش کناف در تهران پرداخته ایم که پیشنهاد می شود مطالعه فرمایید.

بهترین کناف سقف

بهترین نوع کناف سقف

بهترین نوع کناف سقف شامل 2 بخش کلی و 2 بخش جزئی است:

• در بخش اصلی: به عنوان پنل گچ برگ و سازه کناف

• در بخش جزئی و به عنوان مکمل: بتونه فرعی و طیف کناف

مراحل اجرایی سیستم بهترین جنس کناف

اجرای کناف در دیوار‌های کاذب پوششی

در این روش پنل‌های گچی کناف که به دیوار زمینه متصل شده است، با پیچ شدن به یک سازه فلزی پیوند می‌خورد. دقت کنید که در اینجا باید بین دیوار و صفحه گچی زمینه فاصله خیلی اندکی وجود داشته باشد تا تأسیسات مکانیکی و الکتریکی بتواند به خوبی از آنجا عبور کنند.

اجرای کناف در دیوار کاذب جداکننده

این دیوار بصورت پیش‌ساخته آماده می‌شود، شامل قاب سبک فولادی است که فضا‌های داخلی ساختمان را از هم جدا می‌کند و بعد از این عملیات صفحات گچی روی آن پیچ می‌شوند. درنهایت تمام درز‌ها توسط بتونه پر شده و بعد از این کار برای رنگ‌کاری و یا حتی نصب کاشی آماده می‌شود.

اجرای کناف مشبک در سقف کاذب

پرکابردترین و پرفروش‌ترین نوع کناف‌کاری کناف مشبکی است که در سقف به کار می‌رود. در این روش تایل‌های پوشالی یا گچی با آویز‌هایی به سقف وصل می‌شوند و سپس تایل‌هایی که از قبل ساخته و اماده شده‌اند، به آن‌ها می‌چسبند.

اجرای کناف یکپارچه در سقف کاذب

در این روش ابتدا زیرسازی فولادی انجام می‌شود و سپس صفحات کناف با پیچ و مهره بر روی این زیرسازی فولادی محکم خواهند شد. درباره انواع سقف کاذب بخوانید.

بهترین جنس کناف

بهترین نوع رنگ برای کناف سقف

تا به اینجا دریافتید که بهترین مارک کناف چیست؟ و چه کاربردی دارد. برای اینکه بدانید بهترین نوع رنگ برای کناف سقف و دیوار چیست باید به چند عامل توجه کنید:

نوع دکوراسیون داخل اداره یا خانه
نوع طیف رنگ دیوار‌ها
نوع رنگ وسایل خانه
کوچک بودن یا بزرگی فضای خانه یا اداره( فضای کوچک نیازمند رنگ‌های سفید و روشن است و این امر برای فضا‌های بزرگ می‌تواند بلعکس باشد)

اما در کل بهترین رنگ برای کناف سفید یا مشکی است. به همین دلیل اگر منزلی با دکوراسیون مدرن دارید می‌توانید از رنگ‌های تیره و اگر منزلی با چیدمان کلاسیک دارید باید از رنگ سفید استفاده کنید.

مزایای بهترین مارک کناف چیست؟

دیوار‌هایی که از جنس کناف هستند از دیوار‌های سنتی چیزی به اندازه 10 برابر سبک‌ترند. به همین خاطر بار مرده ساختمان کم می‌شود و بحران‌هایی نظیر ریزش ساختمان در زمان وقوع زلزله و ایجاد خطرات جانی و مالی فراوان برای ساکنین را به مراتب تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد.
نحوه اتصال سازه‌ها به پانل‌های کناف نیز منجربه کاهش وارد بر ساختمان در برابر نیروی زلزله می‌شود.

سرعت ساخت و ساز با کناف‌کاری بالا می‌رود و پروژه‌ها زودتر و خیلی سریع‌تر از قبل به سرانجام می‌رسد، منوط بر اینکه بهترین برند کناف را برای پروسه ساخت و ساز انتخاب کنید.

کناف‌ها فضای کمتری را اشغال می‌کنند چرا که به صورت فشرده تولید می‌شوند و متعاقباً هزینه حمل و نقل کناف‌ها نسبت به سایر مصالح نیز کاهش پیدا می‌کند. ضمن اینکه همین موضوع در زمان نصب کناف منجر می‌شود مساحت قابل استفاده بسیار خوب و مناسبی برای ساکنین ساختمان فراهم شود.

اگر قسمتی از تأسیسات ساختمان در دیوار‌های قدیمی و کهنه آسیب ببیند پیدا کردن منطقه خرابی و اسیب دیده و همچنین تعمیر آن بسیار سخت و دشوار است، اما اگر دیوار‌ها با کناف مناسب و مطلوبی تولید و نصب شده باشند به راحتی و بدون هیچ مشکلی برداشته می‌شوند و قسمت آسیب‌دیده نیز در کمترین زمان شناسایی و ترمیم می‌شود. پیشنهاد می شود جهت مشاهده مراکز فروش آجر در تهران کلیک کنید.

بهترین نوع کناف

اگر قسمتی از دیوار‌های کنافی آسیب جدی ببیند یا خراب بشوند، می‌توان آن دیوار را تعویض کرد یا برداشت که این کار باعث می‌شود عمر ساختمان تا حد بسیار زیادی افزایش پیدا کند.

سیستم کناف در مناطق زلزله‌زده که نیاز سریع و فوری به ساخت و ساز دارند، پیشنهادی عالی است.

امروز که مهم‌ترین دغدغه دنیا در حیطه محیط زیست، حفظ انرژی و جلوگیری از هدررفت آن است، مصالح ساختمانی هم می‌توانند کمک شایانی بکنند، به طور مثال کناف‌کاری می‌تواند در راستای چنین هدفی نقشی مؤثر و عالی ایفا کند.

دیوار‌هایی که از کناف ساخته شده‌‍اند، می‌توانند در برابر نفوذ گرما و سرما و حتی ورود صدا‌های آزار‌دهنده عایقی بسیار خوب و مناسب باشند. در داخل دیوار‌ها می‌توان عایق‌هایی از جنس پلی‌استایرن، پشم سنگ و یا پشم شیشه تعبیه کرد. این عایق‌ها در میان دو دیوار کنافی جای‌گذاری می‌شوند و انرژی داخل ساختمان را به نحو مطلوب و شایسته‌ای حفظ می‌کنند.

همچنین در دیوار‌هایی که از کناف ساخته شده‌اند، می‌توان الیافی را به کار برد که در برابر حریق و حرارت دارای مقاومت بسیار زیادی هستند. این مورد برای کارگاه‌های جوشکاری و چاه‌های تأسیساتی بسیار مفید و کارآمد است. پنل‌های ضد رطوبت کنافی نیز در بازر مصالح ساخت و‌سازی‌مان وجود دارند که در مناطق مرطوب و یا استخر‌ها بسیار کاربردی و دارای فواید بسیاری هستند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله سعی کردیم تا درباره اینکه بهترین مارک کناف چیست توضیحاتی را برای شما ارائه دهیم. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کافی و شایسته‌ای درباره کناف کسب کرده باشید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

برخی از سوالات متداول

بهترین مارک کناف چیست؟

انواع برند کناف عبارتند از: کنف مارال - کنف پلاس - کنف ایران کنار - کنف کارانا - کنف ستاره سفید - کنف البرز و…

بهترین رنگ برای کناف کدام است؟

بهترین رنگ برای کناف سفید یا مشکی است. به همین دلیل اگر منزلی با دکوراسیون مدرن دارید می‌توانید از رنگ‌های تیره و اگر منزلی با چیدمان کلاسیک دارید باید از رنگ سفید استفاده کنید.

نظر

افزودن دیدگاه