4 طرح لوستر مناسب پذیرایی + قیمت حدودی [جدید 202۳]

نور پردازی یکی از اصول اولیه برای زیبایی خانه محسوب می‌شود. هر خانه باتوجه به نوع متراژی که دارد نیازمند منبع نور و لوستر مناسب است. برای اینکه فضا از نور کافی برخوردار باشد و بتوان از سیستم روشنایی خانه استفاده بهینه کرد، باید در انتخاب لوستر دقت زیادی کنید. از این رو لوستر مناسب پذیرایی ویژگی‌هایی دارد که در نور پردازی خانه مهم محسوب می‌شود.

انواع لوستر‌های سقفی و کلاسیک جهت تأمین نور دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین استفاده از لوستر‌های دیواری و مختلف که برای اتاق خواب، سالن پذیرایی، آشپزخانه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد جزء منابع نوری کوچک محسوب می‌شود. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا درباره انواع مختلف لوستر مناسب برای پذیرایی کوچک و بزرگ صحبت کنیم و بهترین نور برای پذیرایی را باتوجه به ویژگی‌های خانه شما معرفی کنیم.

لوستر مناسب برای پذیرایی

لوستر مناسب پذیرایی چه ویژگی‌ هایی باید داشته باشد؟

اگر از نورپردازی نامناسب برای خانه خود استفاده کنید، هنر معماری و دکوراسیون منزلتان را از بین می‌برید. ممکن است هزینه زیادی برای کابینت‌ها یا رنگ دیوار‌های منزلتان کرده باشید ولی با انتخاب نورپردازی نامناسب و اشتباه، کاری کرده باشید که هیچ یک از این هزینه‌ها به چشم نیاید.

اگر از یک نور مناسب استفاده کنید، مثل یک خلق هنری جذاب محیط مناسبی برای خانه خود فراهم می‌کنید. اگر انتخاب درستی در خرید لوستر مناسب برای پذیرایی کوچک یا بزرگ خود داشته باشید، زیبایی دو چندانی به محیط پیرامونی خود می‌بخشید. برای انتخاب یک لوستر مناسب پذیرایی باید این موارد را در نظر بگیرید:

لوستر‌های سقفی باید به عنوان منبع نور اصلی در خانه مورد استفاده قرار بگیرند تا نور زیادتری به خانه بدهد.

منابع نوری کوچک باید به عنوان نور‌های پوششی برای بخشی از دیوار مورد استفاده قرار بگیرند که نور کمتری به آن‌ها می‌تابد. پیشنهاد می شود مقاله دیگر ما درباره انواع سقف کاذب چیست را بخوانید.

اگر از دکوراتیو‌هایی استفاده کردید که نیاز به نور غیر مستقیم دارند، باید از منابع نوری دیواری استفاده کنید.

به جای لامپ‌های قدیمی از لامپ‌های LED استفاده کرد، این کار هم منجر به صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود و هم نورپردازی جذاب‌تری را به شما ارائه می‌دهد.

از آباژور‌های کوچک برای خانه استفاده کنید تا دیوار‌ها و گوشه‌هایی که نور به آن‌ها نمی‌توابد را روشن کنید.

این ویژگی‌ها باعث می‌شود تا روشنایی خانه شما دو چندان شود. اگر در انتخاب لوستر برای پذیرایی خود به این موارد توجه کنید، قطعاً روشنایی خوبی در سالن پذیرایی پدید می‌آورید. تنها توجه داشته باشید که در انتخاب لوستر برای پذیرایی مواردی مثل سهولت در تمیزی آن، مناسبت آن با دکوراسیون منزل، میزان مصرف برق و… را هم لحاظ کنید. پیشنهاد می شود درباره مراکز خرید کناف در تهران بخوانید.

انتخاب لوستر برای پذیرایی

شرایط انتخاب لوستر مناسب برای پذیرایی

نور مناسب برای فضای هر اتاق باید متناسب با کاری باشد که در آن اتاق انجام می‌دهید. به طور مثال در انتخاب نور و انتخاب لوستر مناسب برای پذیرایی باید بسنجید که اتاق متناسب با ابعاد و فضایی که دارد به چه منبع نوری با چه توانی نیاز‌مند است و این شرایط برای یک اتاق خواب کم نور تا چه حد متفاوت خواهد بود. به همین ترتیب لوستر مناسب پذیرایی با شرایط نسب لوستر مناسب برای اتاق خواب یا آشپزخانه بسیار متفاوت است.

مثلاٌ یک لوستر چند شاخه و بزرگ مناسب پذیرایی بزرگ است و لوستر‌های تک شاخه یا دو شاخه به راحتی می‌توانند یک پذیرایی کوچک را هم پر نور کنند. پس مهمترین چیز در انتخاب لوستر مناسب پذیرایی، نوع کارایی و محیطی است که قرار است لوستر در آن نصب شود.

برای اتاق‌های دیگر مثلاً اتاق خواب یا اتاق کار و… نیز به همین ترتیب بسته به استفاده‌ای که از اتاق می‌شود و همچنین در نظر گرفتن شرایطی که پیشتر گفته شد، باید انتخاب لوستر مناسب را انجام داد. استفاده از منابع نور دو شاخه و تک شاخه یا به عبارتی لوستر‌هایی که تعداد لامپ کم‌تر دارند و توان مصرفی مقرون به صرفه‌تری هم دارا هستند یا تنها با کمک یک چراغ و منبع نور روشن می‌شوند، برای اتاق خواب خیلی مناسب‌تر هستند.

استفاده از تعداد منبع نور زیاد و لوستر‌هایی که چند شاخه و بزرگ هستند برای اتاق خواب یا محیط‌هایی از این قبیل به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. نوری که برای اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق کار یا فضا‌های استراحت در نظر گرفته می‌شود باید از لوستر‌های ظریف‌تر و منابع نوری کم توان تابیده شود. پس به عبارتی استفاده از لوستر‌های دیواری و مختلف که برای اتاق خواب، سالن پذیرایی، آشپزخانه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد جزء منابع نوری کوچک محسوب می‌شود. پیشنهاد می شود درباره جدیدترین مدل درب چوبی اتاق خواب بخوانید.

لوستر مناسب برای پذیرایی کوچک

لوستر مناسب پذیرایی

اگر تصمیم دارید تا از منابع نوری دیگری استفاده کنید و به عبارت دیگر به دنبال منبع نور جدیدی مثل لوستر جدید برای پذیرایی می‌گردید و می‌خواهید لوستر اتاق پذیرایی خود را تغییر دهید؛ باید با توجه به شرایط اتاق نظیر آنچه که پیشتر درباره کارایی و ابعاد گفته شد، انتخاب لوستر مناسب را انجام دهید.

برای خرید لوستر جدید 202۳ ، مناسب و مقرون به صرفه باید به دکوراسیون اتاق و همچنین پالت رنگ‌های مورد استفاده واقع شده در مبلمان و دیگر وسایل دکوری که در خانه دارید دقت بسیار کنید. انتخاب لوستر بسیار بزرگ و کلاسیک برای فضا‌های کوچک و پذیرایی‌هایی که خیلی هم بزرگ نیستند، باعث می‌شود فضا کوچک‌تر و بسیار ناموزون به نظر برسد.

لوستر‌های کلاسیک می‌توانند در سالن‌های پذیرایی وسیع، طویل و فضا‌های بزرگ‌تر استفاده شوند. این منابع نوری توانایی روشنایی کل بخش‌های سالن پذیرایی را دارند و با ترکیب چند مدل دیواری دکوراسیون اتاق پذیرایی و بخش‌هایی که نور کمتری دارند را تکمیل می‌کند.

انواع لوستر‌های کلاسیک و منابع نوری بزرگ و پر توان با توجه به ابعاد و اندازه آن می‌تواند در دکوراسیون هر خانه‌ای باتوجه به مقتضیات گوناگون و سلیقه‌های متفاوت، استفاده شود اما بهتر است پیش از خرید لوستر مناسب پذیرایی به ابعاد و ارتفاع منبع نوری که قصد خرید آن را دارید ددقت کنید. پیشنهاد می شود درباره خرید سرامیک در تهران بخوانید.

و در آخر…

همانطور که خواندید، دانستید که نور مناسب برای فضای هر اتاق باید متناسب با کاری باشد که در آن اتاق انجام می‌دهید. به طور مثال در انتخاب نور و انتخاب لوستر مناسب برای پذیرایی (لوستر 202۳) باید بسنجید که اتاق متناسب با ابعاد و فضایی که دارد به چه منبع نوری با چه توانی نیاز‌مند است و این شرایط برای یک اتاق خواب کم نور تا چه حد متفاوت خواهد بود. پارس شهاب امکان محاسبه آنلاین میزان روشنایی با توجه به نوع کاربری و مساحت را فراهم کرده است. میتوانید با مراجعه به این سایت و استفاده از این ابزار، ابتدا میزان روشنایی موردنیازتان را محاسبه کرده و سپس نسبت به خرید لوستر و روشنایی اقدام فرمایید.

از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم و امیدواریم که مطالبی که در این مقاله گفته شد برای شما مفید بوده باشد.

برخی از سوالات متداول

لوستر مناسب پذیرایی چه ویژگی‌ هایی باید داشته باشد؟

لوستر‌های سقفی باید به عنوان منبع نور اصلی در خانه مورد استفاده قرار بگیرند تا نور زیادتری به خانه بدهد - منابع نوری کوچک باید به عنوان نور‌های پوششی برای بخشی از دیوار مورد استفاده قرار بگیرند که نور کمتری به آن‌ها می‌تابد - اگر از دکوراتیو‌هایی استفاده کردید که نیاز به نور غیر مستقیم دارند، باید از منابع نوری دیواری استفاده کنید و ...

شرایط انتخاب لوستر مناسب برای پذیرایی چیست؟

نور مناسب برای فضای هر اتاق باید متناسب با کاری باشد که در آن اتاق انجام می‌دهید. به طور مثال در انتخاب نور و انتخاب لوستر مناسب برای پذیرایی باید بسنجید که اتاق متناسب با ابعاد و فضایی که دارد به چه منبع نوری با چه توانی نیاز‌مند است و این شرایط برای یک اتاق خواب کم نور تا چه حد متفاوت خواهد بود. به همین ترتیب لوستر مناسب پذیرایی با شرایط نسب لوستر مناسب برای اتاق خواب یا آشپزخانه بسیار متفاوت است.

نظر

افزودن دیدگاه